Svi smo svjesni da živimo u digitalnom vremenu kada su telefoni, tableti i kompjuteri preplavili svaki dom i uspjeli okupirati živote djece. Uz čitanje, pisanje i matematiku, djeca danas trebaju i naučiti kako da kreiraju digitalne programe, a ne samo da ih koriste.
Kodiranje ili programiranje je umjetnost stvaranja igara ili aplikacija za mobitele i računare koje pomažu u implementaciji bilo kojeg zanimanja od zdravstva do poslovnog menadžmenta. Kako djeca rastu, sposobnost programiranja biti će osnovna vještina kao što su danas čitanje i pisanje, bez obzira na profesiju koju žele slijediti u budućnosti.
"Programiranje danas nije adekvatno uključeno u školske planove i programe. Ne dopustite da vaše dijete bude uskraćeno zbog ove činjenice."
Nažalost u osnovnim i srednjim školama, važnost programiranja još ne zauzima mjesto koje bi trebalo a pogotovo za djecu ranog uzrasta. Samo SAD i EU posvećuju značajnu pažnju i intenzivno rade na rješavanju ovog problema kako bi svaka škola realizovala predmet programiranja uz adekvatan nastavni plan i program.
"Programeri nisu samo tehnološki stručnjaci ili inženjeri."
Kada spomenemo riječ programer, većina pomisli na stereotip “Geek”, izoliranog asocijalnog stručnjaka u digitalnom svijetu ili osobu koja radi samo s računarima. Ova vrsta prikaza nije stvarna jer ljudi koji imaju vještine kodiranja nisu isključivo programeri po profesiji. Vještine programiranja su im omogućile ostvarivanje velikih uspjeha na raznim znanstvenim oblastima kao i više kreativnih rezultata od svojih vršnjaka koji nisu posjedovali vještine kodiranja.
"Programiranje je kreativno i zabavno."
Nevjerovatno je zabavno gledati 8-godišnju djevojčicu koja provodi vrijeme praveći igre u Sctratch-u, programskom jeziku za djecu.
Scratch omogućava djeci da igraju kompjuterske igre, što ih ujedno uči da programiraju ili čak dozvoljava da modifikuju igre. Na primjer, ako vaše dijete igra igru na Scratch-u i ne voli određenu figuru, ono može napraviti promjene u igri i izmjeniti stvari shodno svojim željama. To im omogućava da razvijaju maštu i kreativnost.
Programiranje povećava nivo samopouzdanja
Neka djeca imaju poteškoće pri učenju kada su pod pritiskom i kada im se nameću različiti ciljevi. Međutim, programiranje im daje mogućnost da kontrolišu svoju budućnost.Ono im omogućava da stvore svijet u kojem ne postoje unaprijed definirani putevi. Također, programiranje gradi samopouzdanje pokazujući im da mogu kreirati svoja vlastita rješenja tj. rješavati problem na svoj način.
Programiranje omogućava učenje koncepta kritičkog razmišljanja i poboljšava vještine rješavanja problema
Programiranje je kao šah, u kojem bi trebali razmišljati unaprijed i sagledati sve potencijalne scenarije koji sljeduju. Programiranje uči djecu da razmišljaju o konačnom rezultatu i kako podijeliti velike zadatke na mnogo malih zadataka. Kada djeca uče programirati, uče i kako savladati teške zadatake sa pristupom “Kako mogu podijeliti ovaj problem u male dijelove koji su rješivi da bi došao do konačnog ishoda gdje moram biti “.
Programiranjem se uči razrada priče
Kreiranje kompjuterskih igara uči djecu sposobnosti da kreiraju priče kroz igru i dijele ih s drugima. Što više prostora dajemo djeci da kreiraju kreativne igre, više će nas impresionirati svojom maštom.
Kada naučite programirati, programirati ćete da učite
Programiranje je novi oblik pisanja, forma koja vam omogućava da pišete nove stvari, od igara do interaktivnih priča, animacija i simulacija. U procesu stvaranja novih stvari, djeca uče ne samo o informatičkoj nauci već i o strategijama rješavanja problema, dizajniranju projekata i komunikaciju ideja. Vještine koje su svakom potrebne.
Vaš Digital School Tim!
Comments